ricinoljan

Hejsan,har använt ricinoljan i 9 dagar nu,
Har inte märkt så stor skillnad på håret,förutom att det känns mycket bättre,
Men efter ja har haft i risinoljan så måste ja använda ganska mycket shampoo för att få ur allt,därför känns håret ganska risigt. Men när ja tvättar håret utan ricinolja använder ja pyttelite shampoo och efter det känns håret mycket bättre!
Har haft på ricinoljan på ögonfransarna ungefär 2 gånger och dom har redan blivit längre :)!
Här är mina hårvårdstips :
*Gnugga inte håret torrt med en handduk,frotén sliter på håret.
jag använder nästan aldrig handduk för mitt hår,istället torkar ja rent det med någon tröja ja inte använder sen låter jag det oftast självtorka.
*Ha minst en dag i veckan då du inte plattar/fönar håret.
Plattar numera håret bara när jag ska typ iväg någonstanns eller så, annars har jag det som de är när ja vaknar, så farligt ser de faktiskt inte ut längre.
*Använd så lite shampoo som möjligt men mycket balsam
Till mitt hår brukar ja använda typ en 5 krona (Betyder att den är i samma storlek som en fem krona)
Och så använder jag mycket inpackning (låter den sitta i en timme) OCH balsam
*Använd värmeskydd när du plattar håret
Jag har själv slarvat med det innan men nu använder jag det mer och mer, mitt värmeskydd heter TRESemmé Heat Defence
*Gör inpackning minst en gång i veckan
Eftersom mitt hår egentligen är lockigt så är det automatiskt torrare, därför måste jag återfukta det mer än andra. Ja brukar göra inpackning ungefär 2 gånger i veckan. Oftast blandar jag i någon olja i min inpackning (Tex Olivolja eller Majsolja) Sedan använder jag mig av en plastpåse som ja sätter över håret så att de ska bli varm,och låter det sitta i en timme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0